Free background from VintageMadeForYou

torsdag 3 november 2011

Vad är det här...

Jag kommer inte in på Pernillas (Pernol) sida och jag kan inte göra inlägg på Lena BE sida :( Jag som har införskaffat mig en ny dator och allt... vad kan det vara för fel??? På andras blogspottisar kan jag ju komma in och kommentera, visst är det märkligt. Så tjejer ni ska inte tro jag struntar i er... det är bara så att det inte går...  På Lenas sida när jag trycker på kommentarer så bara snurrar det datorn jobbar och så händer det inget mer. Pernillas sida kommer jag inte in på alls. Är det ngn mer som har/har haft det så??

På tal om ny dator så la internetet av i helgen, jag var ute på en sida sen när jag skulle klicka vidare så hade jag ingen internetåtkomst och det var lögn att koppla upp sig och om sig och ja vi försökte på alla sätt och vis. Ringde suporten mm, men de kunde inte heller hjälpa oss så de hänvisade till inköpsstället. Där trodde dom att det var ngt i datorn, ngt program eller dyl som hoppat ur, stängt av sig. Det slutade med att de fick starta om datorn i urspungsläget och då funkade det. Men de kunde inte se eller veta vad som var felt??! Och de ska va kunniga på sånt här ;p
Men nu är de som ny, jag få lägga in allt på nytt igen, hmmmm. Tur den bara var 1,5 mån så jag inte hade plockat den full med massa "skit" som absolut var nödvändigt att ha, hihih

Ha det bäst alla vänner

Kramar Camilla

Upps, nu funkade det hos Pernilla, men Lenas sida är "svårkommenterad", hihi

6 kommentarer:

Busans Pysselblogg sa...

Nej, vad trist när datorer krånlgar! :( Känner så med dig för de ska ju bara fungera - det är ju därför man har dem.
Känner inte igen att det bara snurrar så som du beskriver när du gick in på Lena BE:s och inte att det krånglat för dig med Pernols heller. Är det så fortfarande efter de kollat din dator?
Jag har varit inne hos dem igår och det fungerar som vanligt här. Ska kolla med gubben min om han vet vad som kan ha hänt hos dig om han hört något liknande och vad det kan vara. Vet han något så hör jag av mig igen.
Skönt du inte förlorat en massa i datorn i alla fall för det är ju ännu tristare än att de inte fungerar.
Hoppas det bara fungerar snart för dig igen så du kan få lägga den lilla tid du får över och orken över till att pyssla istället för strula med struliga datorer. Håller tummar, tassar och tår för dig här.
Massor med kramar till dig så länge!
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Hej igen!
Har du kollat säkerheten om det är något som krockar där!? Brandvägg som stoppar eller så? Har kollat Lenas och Pernols sidor och vi kan inte se att det skulle vara något speciellt på dem som skulle störa. Är verkligen helt mysko. Men verkar ju som det är något i din dator som "krockar" med deras bloggar... någon programvara som inte funkar ihop eller så men jag har så dålig kunskap på sånt här så jag kan inte hjälpa dig med vad man gör då.
Vad använder du för webbläsare nu? Jag har Google Chrome nu och det funkar i alla fall. Exploerar är ju ofta tyngre ( i alla fall mot nya google Chrome) och strular oftare och hänger sig. Var därför jag provade Chrome istället. Sök på google så hittar du till Chrome!
Massor med kramar igen så länge!
Åsa

Lena sa...

Hej Camilla!

Det har varit en massa strul med att kommentera i bloggarna till och från.
Jag har kopierat ett tips från en annan blogg.
När du ska kommentera ett inlägg,klicka på google-konto i "Välj profil" och skriv sedan din adress och lösenord som vanligt . Under det finns en ruta där det står Fortsätt vara inloggad. Har du ett kryss i den rutan klicka bort det.
Det brukar visst hjälpa. Logga ut först.
Jag vet att Gertrud hade problem med Lena BEs blogg. När hon gjorde så här, så funkade det. Ha en trevlig helg. Kram Lena

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen! Hur går det för dig och hur har du det? Tänker på dig ofta och undrar hur det går, är ju så trist när det inte funkar men jag provade Lenas tips när jag hade strul och då funkade det! :) Lena, hon är jättebra på så mycket! En riktig klippa! ♥
Hoppas du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med kamar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Näää, kramar menade jag! ;)
Massor med KRAMAR!
Åsa :)

Lena B E sa...

Mää va konstigt! :(
Jag vet att en massa människor har eller har haft problem med blogger, jag själv är en av dom, jag kan inte heller kommentera på några bloggar, medans det på dom andra går hur bra som helst.
Läste i en blogg att det kan bero på web läsaren ?, jag har två och båda strular så..?
Vi kan nog inget annat göra än att hoppas på att det rättar till sig, snart! hoppas jag.
Ha en jättetrevlig första advent. :)
Kramar från Lena