Free background from VintageMadeForYou

torsdag 22 september 2011

Fick åka hem vid lunchen idag...

Hade sjuk liten pojke hemma. Det märks att skolan börjat...  med alla baciller som sprids. Jag har faktiskt scrappat ett kort, gjorde det i förrgår. Värsta racerscrappet. men jag blev nöjd, hade det mesta material klart. Jag är eller har varit med i creative club och därifrån kan man ju fått lite användbart material :o)
Ska bara fota kortet oxå. Vi har och håller på att sätta upp nya handtag till köket, men skruven passar inte den är för kort. Så det är bara att köpa nya och längre. Blev lite missnöjd. Handtagen är fina men de passar inte riktigt till våra luckor... så typiskt, suck. Får väl köpa nytt kök då!!! :p
På tal om missnöjd så gillar jag inte riktigt färjen som vi målar huset i, det blev för mkt blått i den grå färgen. I burken är det en bra grå färg men på väggen blir den gråblå, med betoning på blå. Och det ville jag ju absolut inte ha... Fundera på att byta, i samma ljusa färg men åt det varmgrå hållet. Det borde funka, och vi ska ändå måla en andra gång då det är lite flammigt nu.

God kväll och God natt over and out...


Kramar Camilla

6 kommentarer:

Busans Pysselblogg sa...

Näää, har du åkt på en ny förkylning också igen? Är ju så tråkigt vara förkyld! Hoppas grabben din också kryar på sig snart!
Hm... är samma här med handtagen. Förr där jag bodde passade handtagen men fick köpa längre skruvar bara. Men här passar bara två sorter, furu eller de som satt här när vi flyttade in... rostfria smala och trista... jag vill ju ha gröna såna nya plast på IKEA men se det går inte!
Hoppas du får till precis den färg du vill ha på huset nu till andra strykningen. Det ÄR verkligen jättesvårt att får rätt nyans just på det underlag man ska ha och när det är torrt. Det är alltid en chansning och bara håller alla tummar, tassar och tår här att det blir kanonbra nu till andra strykningen.
Är så trötta här efter mycket trevligt sällsynt besök här någon timme igår så vi är helt slagna och bara tittar på cykel på tv. Ja, fantiserar om pyssel så klart också och hoppas kunna göra något sen! ;)
Ska bli kul att se ditt nya kort! :)
Massor med kramar och lycka till!
Åsa

lk46 sa...

hej vännen!
Åh så glad jag blev när jag kom in och såg att du fått en ny blogg! Jag har haft så svårt att komma in på den gamla!
Idag gick mina tanker till dig många ggr. Jag satt och lästa alla mina kort och det fanns många från dig! tack vännen, jag är så glad för dem!
Nu ska jag ändra adressen i min blogg så jag hittar dig!
massor av varme kramar från Lene

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen! Hur går det för dig? Hoppas du kryar på dig och att det gått framåt med huset... har ni provat någon ny färg?
Skickar massor med kramar till dig!♥
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen!
Hur är det med dig? Har förkylningen börjat ge sig nu? Hoppas du får en mysig helg och äntligen mår bättre! Och att du snart får en mysig pysselstund igen så klart...
Massor med kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Tittar in till dig för att önska dig en mysig helg och hoppas ni har kryar på er. Längtar tills du kan visa något du pysslat för du är så duktig men förstår det tar tid med huset och allt. Det viktigaste är att du är rädd om dig och orkar med jobbet, ta hand om dig så gott du kan och ha en så trevlig helg du bara kan! ♥
Massor med kramar
Åsa

Busans Pysselblogg sa...

Hej vännen! Bara jag igen som tittar in för att önska dig en trevlig helg. Är allt okej med dig? Hoppas du har det så bra du bara kan och att du är bra från förkylningen och ni kommit igång med huset. ♥
Skickar massor med kramar till dig!
Åsa